یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۳:۱۳

فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی:
ارتش نیرویی مکتبی و ولایی است

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی مکتبی و ولایی است و وظایفی را که نظام بر عهده آن می‌گذارد به خوبی انجام می‌دهد. ناخدایکم شهنام منصوری مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه رفسنجان به مناسبت 29 فروردین روز ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب دستاوردهای مهمی داشته است. وی گفت: آموزش نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی و انجام 250 عملیات آفندی، 71 عملیات مستقل و مشترک که حاصل آن 48 هزار شهید، 170 هزار جانباز و 25 هزار آزاده سرافراز ارتشی است در کارنامه ارتش دیده می‌شود.


وی تصریح کرد: این ارتش در مسیر خودکفایی در زمینه تجهیزات به هیچ کشوری محتاج نیست و با تاسیس دانشکده پزشکی ارتش، فارغ‌التحصیلان این دانشکده علاوه بر رفع نیازهای ارتش نیازمندی سایر اقشار و ادارات را در زمینه پزشکی برطرف می‌سازند. فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی گفت: ارتشیان در مقابله با بلایای طبیعی و کمک به مردم نیز حضور دارند و همراهی با سپاه پاسداران در تفحص و کشف پیکر بیش از هفت هزار شهید از جمله خدمات ارتشیان بوده که ارزشمند است. وی گفت: ارتشیان در مسابقات و محافل قرآنی نیز شرکت می‌کنند و کسب مقام های برتر بین کشورهای اسلامی و حضور فعال در جشنواره‌های خوارزمی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گویای فعالیت این نیرو در بُعد معنوی و فرهنگی است.


ناخدایکم منصوری مقدم بیان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران سبب نشستن دشمن پای میز مذاکره با ایران شد. وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارتشیان ارتباط مستقیم با انقلاب داشتند و نقطه عطف آن 19 بهمن 57 بود که همافران نیروی هوایی ارتش با امام راحل بیعت کردند. وی گفت: در روزهای انقلاب هم سربازان و درجه‌ داران ارتش با وجود داشتن اسلحه و گلوله هیچ شلیکی به سمت مردم انقلابی نکردند. فرمانده آمادگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی با اشاره به اینکه اگر ارتش به انقلاب نمی‌پیوست انقلاب صورت نمی‌گرفت خاطرنشان کرد: تجهیزات ارتش پیشرفته بود و در راستای انقلاب به‌کار گرفته شد.


وی گفت: در اوایل انقلاب اغتشاشات شمال و جنوب‌ شرق کشور توسط ارتشیان خنثی شد و در هشت سال دفاع مقدس نیز دفاع کردند. وی افزود: ناآگاهان داخلی و معترضان خارجی اوایل پیروزی انقلاب معتقد بودند ارتش وابسته به غرب و رژیم طاغوت است و می‌گفتند نیاز به ارتش نداریم اما اقتدار کشور و نظام در کنار نیروهای بسیجی و ارتش و سایر نیروهای مسلح و مردمی در سایه رهبری که فرمانده کل قوا هستند، تضمین شده است. ناخدا منصوری مقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ ‌گاه تدافعی عمل نمی‌کند و اگر کسی قصد تجاوز به گوشه‌ای از خاک ایران را داشته باشد نیروهای مسلح او را بی ‌جواب نمی‌گذارند.


وی گفت: همه نیروهای ارتش در صنعت قطعه‌سازی خودکفا هستند و ساخت ناوشکن جماران سال 88 با حضور رهبر معظم انقلاب به آب انداخته شد و ناو پیکان در آب‌های شمال نمونه بارز این خودکفایی است. وی به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد اشاره کرد و گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند و غیره برافراشته شده و کشتی‌های تجاری و نفت‌‌کش را اسکورت می‌کند.



  کد خبر : 1481
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :